Associació Mans Amigues – Dol per Suïcidi (DSMA)

L’Associació Mans Amigues-Dol per suïcidi (DSMA), constituïda l’any 2018, és una entitat sense ànim de lucre formada per persones que hem viscut la pèrdua d’un ésser estimat per suïcidi. Neix arran de la necessitat de sensibilitzar i conscienciar a la societat d’un problema de salut pública que s’emporta cada any a 800.000 persones arreu del món i que afecta de forma directe entre 6 i 14 familiars i amics.

Qui som

Montse Bautista Serrano – Presidenta

Andrea Millet Noguerol – Vicepresidenta

Manoli Hermoso Ramírez – Tresorera

Camino Calvo Valera  – Secretària

Què fem

El nostre objectiu principal és crear un espai on els supervivents puguin compartir sentiments tant difícils d’elaborar com són la culpa, la vergonya i l’estigma. Es tracta de crear un espai de suport emocional on la persona pugui expressar els seus sentiments lliurement sense que aquests es minimitzin o es jutgi la seva intensitat.

Què és el Dol?

El dol es la reacció emocional i física que es produeix després de la mort d’una persona estimada. El dol es una resposta normal davant de la pèrdua.

EL DOL PER SUÏCIDI

El procés de dol per suïcidi es diferencia d’altres tipus de dol per tenir unes característiques molt especifiques. És un dol en què la persona es pregunta amb més freqüència el per què, experimenta un estat de shock més intens i prolongat i pateix majors nivells de culpa i vergonya, per la qual cosa es pot produir un major aïllament social i un major risc de patir un dol patològic.

Des de l’Associació volem transmetre que no sou els únics que esteu passant per aquests moments tant dolorosos i que no esteu sols.

Com contactar

ASSOCIACIÓ MANS AMIGUES – Dol per suïcidi (DSMA)

Carrer Sant Pelegrí, 3 – 1er
08301-MATARO