375è aniversari

La Fundació Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena va celebrar el 375è aniversari de la seva fundació amb un programa d’actes i activitats que es van portar a terme al llarg de l’any 2019.

Amb la intenció de posar en valor el ric patrimoni documental llegat per l’Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena, la Fundació Hospital va treballar amb l’Arxiu Comarcal del Maresme, ens que custodia el fons històric, per tal de donar a conèixer la història i el valor d’aquest patrimoni a través d’una exposició amb documents i fotografies.

L’exposició  es va realitzar del 28 de febrer de 2019 al 19 de març de 2019 a la Capella de l’Hospital.

Els actes que es van programar van ser:

• 28 de febrer 2019 – Inauguració de l’Exposició sobre la història d’aquesta institució a la Capella Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena

• 28 de febrer 2019 – Ponència “Sanitat i Municipi en els segles XVI, XVII i XVIII” a càrrec del Doctor en Història i Guanyador del Premi Iluro, el Sr. Joan Giménez

• 5 de març 2019 – Ponència “La mortalitat a l’època moderna. Causes, remeis i professionals de la salut a Mataró i a la comarca” a càrrec de la Doctora en Història i guanyadora del premi Iluro, la Sra. Maria Alexandra Capdevila.

• 5 de març 2019 -. Ponència: “1644-1998. 354 anys de l’Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena de Mataró” a càrrec del periodista i  historiador, el Sr. Manuel Cusachs.

• 12 de març 2019 – Presentació: “Vinculació comunitària de la Fundació Hospital” a càrrec de la Sra. Carme Altayó, Responsable de l’àrea de DesenvolupamentComunitari Fundació Hospital; Socis Banc del Temps; Clúster d’Entitats i Voluntaris.

• 19 de març 2019 – Taula Rodona: “Perspectives de la Fundació Hospital a curt i mig termini” amb la participació del Sr. Pep Molsosa i el Sr. Carlos Súnico, representants del Patronat de la Fundació Hospital; la Sra. Asun Muñoz, Responsable del Servei Benestar Ajuntament de Mataró; i el Sr. F. Xavier Sánchez, Cap de Servei Salut i Consum Ajuntament de Mataró.
    Totes les xerrades comencen a les 19h, són gratuïtes, i es fan a la Capella de l’Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena.

Cartell 375è aniversari

Nota de premsa del 375è aniversari