L’Equip d’Atenció Psicosocial (EAPS) de la Fundació finalitza el suport específic per COVID19 creat durant la pandèmia

Durant la crisi per la pandèmia de la COVID19, la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena de Mataró (www.fundaciohospital.org), ha activat i posat a disposició de la ciutadania, els seus recursos de suport emocional i atenció especialitzada als processos de dol i pèrdues, amb la finalitat de donar suport durant l’emergència sanitària a pacients, familiars i professionals sanitaris. Aquest suport ha estat gestionat, entre d’altres, pels psicòlegs de l’Equip d’Atenció Psicosocial de la Fundació Hospital (impulsat per l’Obra Social ‘la Caixa’), emmarcat en el programa “Atenció integral a persones amb malalties avançades”. Aquest equip que habitualment  treballa en els equips ja existents dels àmbits hospitalari i domiciliari del Maresme i la Selva, va ampliar el seu suport també a l’atenció primària.

Aquesta acció complementa altres iniciatives que la Fundació va posar en marxa coincidint amb l’etapa de confinament, com el portal web especial sobre el Coronavirus  amb  protocols, recomanacions i recursos específics per a situacions de dol adreçats a professionals i famílies; i els correus d’atenció ciutadana (atenciodol@fundaciohospital.org i atencioprofessionals@fundaciohospital.org) per donar resposta a les necessitats d’acompanyament emocional que va generar la situació d’excepcionalitat.

Totes aquestes accions extraordinàries de suport i acompanyament emocional i d’atenció al Dol, van activar-se el dia 20 de març i s’han donat per acabades el dimarts 30 de juny, amb l’aixecament de l’estat d’alarma i la represa de la normalitat.

Tot i que l’equip EAPS ha finalitzat el projecte de suport específic per COVID19, com a professionals que exerceixen habitualment la seva activitat a la Unitat de Cures Pal·liatives de l’Hospital de Mataró (CSdM), al Centre Sociosanitari Sant Jaume de Mataró, al PADES CSdM, al PADES Mataró (ICS),  a la Unitat de Cures Pal·liatives de l’Hospital Sant Jaume de Calella i al PADES Alt Maresme, continuaran donant suport a pacients, familiars i professionals sanitaris que encara ho requereixin com a conseqüència de la COVID19.

Amb aquest suport específic de març a juny s’han fet més de 170 intervencions en atenció i acompanyament al dol de persones que han patit la pèrdua d’un familiar, i més d’una trentena d’intervencions a professionals sanitaris de la comarca.

L’equip ha estat capaç de posar en marxa en molt poc temps tot aquest conjunt de mesures, adaptant-se a les exigències de la crisi, i donant una resposta personalitzada i propera tant a professionals com a persones afectades.

Comparteix aquesta noticia a