Atenció a les malalties avançades

La Fundació Bancària “la Caixa” i la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena, disposen d’un conveni de col·laboració des de 2008 en el marc del Programa per l’atenció integral a persones amb malaltia avançada i els seus familiars.  L’objectiu del programa és col·laborar amb els equips existents a la xarxa assistencial per tal de contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones que es troben en el procés de final de vida oferint atenció psicosocial. L’atenció en el marc d’aquest programa és gratuïta.

A qui s’adreça?

El Programa s’adreça a les persones que estan en un procés de final de la vida i també als familiars. A través de l’atenció psicosocial es proporciona ajuda per adaptar-se a aquesta situació de gran impacte emocional. D’altra banda, durant el dol, els familiars reben el suport necessari per assumir la pèrdua de la persona estimada.

El Programa també proporciona suport específic als professionals que atenen a pacients i familiars.

Com ho fem?

L’EAPS Fundació Hospital desenvolupa la seva tasca, actualment amb un equip de 5 psicòlegs que s’integren en els equips ja existents dels àmbits hospitalari i domiciliari del Maresme i la Selva:

• Unitat de Cures Pal·liatives de l’Hospital de Mataró (CSdM)
  • Centre Sociosanitari Sant Jaume de Mataró
  • PADES CSdM
  • PADES Mataró (ICS)
  • Unitat de Cures Pal·liatives de l’Hospital Sant Jaume de Calella
  • PADES Alt Maresme
Línies d'actuació
Atenció emocional i social

Té com a objectiu millorar les cures pal·liatives als malalts avançats i ajudar el pacient i la família a afrontar la malaltia.

Atenció al Dol

Oferim atenció a totes les persones afectades per la pèrdua d’un ésser estimat que ho necessitin o ho demanin.

Espiritualitat

Integrem els aspectes espirituals que permeten al pacient i els seus familiars afrontar amb serenitat el procés final, des d’un respecte màxim a les creences i les conviccions de cadascú.

Voluntariat

Acompanya i complementa l’atenció al final de la vida, ja que dóna resposta a les necessitats personals i socials del malalt i la seva família. La Fundació té el Programa  Llavors de Vida, específic de voluntariat en cures pal·liatives.

Suport a professionals

Suport als professionals dels equips en temes com ara la comunicació en situacions difícils i la gestió de l’estrès.

Materials elaborats per l'equip EAPS
RECULL DE PREMSA