En temps de confinament, les xarxes solidàries han estat, són i seran part de la solució

Les actuals condicions de vida i el confinament derivat de la COVID-19 ha tret el millor de moltes persones. Aquest virus ha reforçat molts valors, i ens ha convidat a obrir noves maneres de fer entre nosaltres, com la manera de comunicar-nos, de treballar, etc…

A molts ens ha portat a reflexionar sobre la societat que tenim  i encara més de la societat que volem, ens ha permès seguir aprenent de companys amb els que havíem establert relacions de cooperació, aliats nostres en moments difícils, combatents davant la incertesa, compartint hem estat conscients que els nostres valors, sentiments, pors i encerts, eren els mateixos.

Ens ha permès, actuar ràpidament amb les persones més vulnerables i detectar la gent gran amb més necessitat o aquelles persones que viuen soles.

És moment doncs d’avançar, d’obrir encara més la porta a la resta de la ciutadania, d’ampliar aquestes xarxes comunitàries solidàries ja existents a la ciutat, fent que perdurin en el temps, promovent els intercanvis de serveis solidaris, el foment de l’economia social i solidària, el suport mutu.

I després d’aquesta pandèmia seguirem recolzant-nos, perquè creiem que som un pilar també després del confinament, del post-covid, per seguir enfortint-nos pels possibles escenaris de futur.

Les xarxes socials solidàries, han estat, són i seran part de la solució, per tenir una societat més justa, participativa i cohesionada, però en moments com els que vivim, es reforça la idea que una altra manera de fer les coses és possible i et volem convidar a formar-hi part!.

Carme Altayó i Eva de la Bella
fundaciohospital@fundaciohospital.org