Passejades des del Dol

ÀMBIT D'INTERVENCIÓ

La Fundació “la Caixa” i la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena, disposen d’un conveni de col·laboració des de 2008 en el marc del Programa per l’atenció integral a persones amb malaltia avançada i els seus familiars, amb l’objectiu de col·laborar amb els equips existents a la xarxa assistencial per tal de contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones que es troben en el procés de final de vida oferint atenció psicosocial i atenció especialitzada en dol.

Actualment i degut al nou context del COVID-19, el nombre de persones amb pèrdues en l’entorn familiar ha augmentat i en molts casos l’atenció dels professionals de l’equip EAPS es prioritza aquelles situacions en que hi ha presència d’indicadors de dol complicat.

Per a la resta de casos en que el dol segueix el seu procés natural, la introducció de la figura del voluntari pot ajudar a atorgar aquest suport bàsic a les persones afectades i que no disposen de la proximitat de la pròpia xarxa de suport, així com ser una via per a reconnectar a la persona amb els recursos que ofereix la comunitat.

• Criteris d’inclusió: Persones ateses pels ER i els EAPS que hagin viscut la pèrdua d’un familiar, persones en un procés de dol normalitzat i sense criteris de dol complicat i,  persones sense xarxa familiar o social per ésser acompanyats en el procés de dol (situacions de soledat no desitjada).
OBJECTIUS

Incorporar la figura del voluntari per dur a terme un acompanyament a les persones que estiguin passant per un procés de dol i que no estiguin sent ateses pels professionals de l’ EAPS ja que no presenten criteris de dol complicat. Es prioritzaran aquelles persones que estiguin en una situació de soledat per vincular-los a la comunitat i crear llaços i nous vincles socials.

PARTNERS