Canvis en la funció de l’Antic Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena

Per causes alienes a la Fundació Hospital, el Consorci Sanitari del Maresme (CSdM) deixarà de desenvolupar la seva activitat a l’edifici de l’Antic Hospital. Es tracta d’una decisió arran que l’Administració municipal hagi iniciat un procediment de clausura d’activitat. El motiu és que la tasca específica del Consorci requeria unes obres d’adequació de l’edifici per a complir amb la normativa actual. Per adaptar-lo, les intervencions en l’espai que havia de portar a terme el Consorci obligaven a buidar el centre durant un període llarg de temps, i tal com el mateix organisme va comunicar ahir:

“En base això, i tenint en compte que està en marxa la tramitació del nou HAI de Mataró, el Consorci Sanitari del Maresme ha valorat que és preferible planificar ja la reubicació de l’activitat d’ingrés hospitalari a altres centres en lloc d’abordar les obres.”

Hi haurà una transició amable amb els i les pacients, en la qual no hi haurà noves admissions, però se seguirà donant el servei al mateix edifici a les persones que ja hi estan assignades. Les noves peticions es derivaran temporalment a l’Hospital de Mataró i a l’Hospital de l’Esperança de Barcelona, fins que el Consorci disposi del nou espai planificat a la ciutat de Mataró. El Consorci ha proposat a l’Ajuntament ubicar a la planta baixa l’activitat ambulatòria que actualment es presta, efectuant una reforma puntual per garantir-ne la seguretat. Si això es confirmés, els serveis sense ingrés (hospitals de dia de psicogeriatria i de rehabilitació, consultes externes de geriatria i d’al·lèrgia i consultes del Centre d’Atenció a la Dependència) quedarien a l’edifici actual. Aquests serveis atenen majoritàriament persones d’edat avançada amb afectació de la mobilitat i, sovint, amb algun tipus de discapacitat. Per aquest motiu, és important mantenir-los en el seu entorn habitual.

Aquest nou escenari és una oportunitat de creixement per a la Fundació Hospital. En el seu Marc Estratègic presentat a finals d’any, l’entitat tenia previst que en un termini de 3 o 4 anys l’Antic Hospital estigués de nou disponible per a ampliar la seva missió, amb nous projectes que continuïn servint a la ciutadania, però des d’una perspectiva més innovadora i holística.

Aquest esdeveniment no ha fet més que anticipar la data a partir de la qual ja es tindrà disponibilitat d’ús per a desplegar una nova proposta de la Fundació que amplifiqui l’impacte positiu al territori.

Des de la Fundació Hospital, aprofitem per reiterar, especialment en aquesta ocasió, la bona relació que hem tingut i que continuarem tenint amb el Consorci. La satisfactòria col·laboració pel que fa a l’edifici de l’Antic Hospital ha sigut només una acció entre tots els projectes i sinergies que les dues organitzacions fem créixer plegades per servir conjuntament a la societat. La nostra aposta, per tant, és seguir fent camí junts i generar un major impacte.