Neix Marea, el programa que vetlla pel creixement i l’autonomia dels i les joves del Maresme.

Comença a rodar Marea, el programa Ocell de Foc del Maresme ofereix una atenció integral per a aquells/es joves entre 16 i 30 anys que vulguin tenir més eines per desenvolupar-se en l’àmbit personal, emocional i professional.

El passat 26 de gener es va donar el tret de sortida amb la presentació de la iniciativa per part de 8 entitats que treballem per l’estabilitat emocional i la salut mental a la comarca.

A través del programa acompanyem als i les joves en:

• El creixement personal
  • La millora de l’autonomia
  • La promoció de la salut física i mental
  • La inserció laboral i/o formativa

I ho fem a partir dels següents eixos:

• Informació, prevenció i lluita contra l’estigma de la salut mental. Sensibilització a través de sessions informatives i l’exploració de temes emocionals.
  • Niu de projectes i iniciatives juvenils. Foment de la confiança entre joves a través de la participació activa en projectes i iniciatives que responguin als seus interessos.
  • Atenció grupal per a joves. Creació d‘entorns en els quals compartir vivències, fomentant vincles emocionals entre joves amb situacions similars.
  • Mentoria i assessorament a joves. Acompanyament en l’elaboració i desenvolupament de l’itinerari de formació, inserció laboral i autonomia personal.
  • Punt de trobada. Espai físic i de construcció col·lectiva per fomentar iniciatives i potenciar el treball en xarxa.

Fundació Hospital és l’entitat guia de la iniciativa, i desenvolupa especialment el Niu de projectes i el Punt de trobada, aportant la nostra experiència en la potenciació de xarxes i la gestació de projectes i iniciatives que donin resposta a la missió del programa.  Gràcies al treball cooperatiu d’entitats de la nostra comarca hem pogut alinear el coneixement, l’acció i perspectiva de la Sarja, La Guspira, Agència Talaia SCCL, Fundació El Maresme, Plataforma Social Salesians Sant Jordi, Fundació el Molí d en Puigvert i el Centre Formació i Prevenció.

Si tens entre 16 i 30 anys i t’agradaria assolir més autonomia, si vols construir-te una vida independent, Marea és el teu programa. Contacta amb nosaltres i t’expliquem com et podem acompanyar de forma individualitzada: 🤸‍♂️👉 https://mareamaresme.cat/

Comparteix aquesta noticia a