L’Espai de Cures pren força amb l’acte de presentació

El passat 7 de maig es va celebrar la presentació de l’Espai de Cures de Fundació Hospital, en una sessió que va servir perquè les set entitats que ja en formem part poguéssim explicar cadascuna de les nostres respectives propostes de valor, i visibilitzar així l’abast d’aquest marc.

L’Espai de Cures neix després d’observar la petició creixent de la població de rebre orientació i recursos amb els quals accedir a uns serveis de cures dignes, integrades i centrades en la persona, considerant tant a les persones que les reben, com a les que cuiden. Fem seguiment de les seves necessitats, les demandes i situacions particulars, acompanyant i assessorant de forma personalitzada i integrada.

A l’acte es va posar de manifest la resposta conjunta que podem donar a escala assistencial i social les entitats que componem l’espai, i que ens guiem pels valors de l’economia social i solidària. Gràcies a les diferents intervencions, no només es va poder constatar la pluralitat i la cobertura que aportem, sinó que també es va destacar una conclusió clau: una altra manera d’acompanyar a les persones és possible, humanitzant les cures en tots els seus nivells sense prescindir de l’eficàcia. Mostra d’això són algunes de les verbalitzacions de les participants:

“Les cures no s’improvisen, es planifiquen. Les famílies han d’avançar-se a la malaltia, sinó la malaltia guanya la batalla. Per això les acompanyem; per planificar la cures segons els recursos propis i de l’entorn que tinguin a la seva disponibilitat”. Cuidante

“Como mujeres trabajadoras migradas, también buscamos que se nos valore, que se valore el componente emocional y físico de las curas. Hemos aprendido en el proceso a cuidarnos como trabajadoras mientras cuidamos al usuario” Coop Micaela

“El nostre objectiu és millorar la salut cognitiva i la salut emocional, a través de la poesia, l’art i la cultura. Davant el deteriorament cognitiu a vegades hi ha propostes infantilitzants, nosaltres volem donar-li una volta” Fil d’Ariadne

“Amb les nostres propostes oferim serveis a on no arriben les administracions” Associació Parkinson Maresme

“Quan proposen a les persones venir al centre de dia tenen por, després arriben i veuen que és alegria, és socialització… tot va tractat amb un tema emocional. Prioritzem i potenciem l’autonomia de la persona. Persones que estan deprimides a casa, venen al centre i és el divendres que ploren, perquè no volen marxar” Arbre de vida

“La fibromialgia es una enfermedad que no tiene visibilidad, cada una sabemos lo que tenemos, pero es muy ingrata, no te reconocen nada. Aprovechando las actividades que realizamos para mejorar nuestra situación, nuestra labor se centra dar visibilidad, reconocer y hacer comprender, a partir de espacios en los que compartir preocupaciones, dudas, soluciones, y en los que generar vínculos,”. AFIMAT

“El cuidado no es hacer de un ser algo nulo, la persona tiene derecho a sentir, a ser parte activa y con poder de participación y decisión.” Las Floras

L’Espai de Cures vol ser també una eina de sensibilització i transferència de coneixement en un doble vessant. Per una banda, en un àmbit amb un perfil molt feminitzat i amb una franja d’edat molt concreta, volem transmetre amb la nostra pràctica que les cures són responsabilitats de tots i totes, persones i entitats. Per l’altra, busquem consolidar un model en el qual l’impacte de la nostra acció es vegi incrementat gràcies al fet que les entitats construeixin respostes plegades. L’atenció centrada en la persona pren tot el sentit i eficàcia si s’aborda des de la coordinació i cooperació entre entitats i serveis. A Fundació Hospital treballem pel benestar, i aquest passa també per com es treballa, des de la intercooperació, l’enxarxament, la suma de talents i l’alineació de valors.

Estàs interessat/da en conèixer els serveis, com et podem acompanyar, o com col·laborar com a entitat? El nostre horari d’atenció a l’Espai de Cures és cada dijous de 10.00 a 12.00 hores, a la seu de Fundació Hospital. Demana hora inscrivint-te al formulari. T’esperem

Nom
Cognoms

Responsable Espai de Cures: Carme Altayó, Direcció de Programes Comunitaris – 659 455 463 | [email protected]