375è aniversari

La Fundació

Enguany la Fundació Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena celebra el 375è aniversari de la seva fundació i per commemorar-ho s’ha  previst un programa d’actes i activitats que es portaran a terme al llarg de l’any.

Amb la intenció de posar en valor el ric patrimoni documental llegat per l’Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena, la Fundació Hospital ha treballat amb l’Arxiu Comarcal del Maresme, ens que custodia el fons històric, per tal de donar a conèixer la història i el valor d’aquest patrimoni a través d’una exposició amb documents i fotografies.

L’exposició es podrà visitar de dilluns a divendres de 16h a 19h, des del dia 28/2 al 19/3 a la Capella de l’Hospital.

Els actes programats per aquest primer trimestre són:

• 28 de febrer – Inauguració de l’Exposició sobre la història d’aquesta institució a la Capella Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena

• 28 de febrer – Ponència “Sanitat i Municipi en els segles XVI, XVII i XVIII” a càrrec del Doctor en Història i Guanyador del Premi Iluro, el Sr. Joan Giménez

• 5 de març – Ponència “La mortalitat a l’època moderna. Causes, remeis i professionals de la salut a Mataró i a la comarca” a càrrec de la Doctora en Història i guanyadora del premi Iluro, la Sra. Maria Alexandra Capdevila.

• 5 de març -. Ponència: “1644-1998. 354 anys de l’Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena de Mataró” a càrrec del periodista i  historiador, el Sr. Manuel Cusachs.

• 12 de març – Presentació: “Vinculació comunitària de la Fundació Hospital” a càrrec de la Sra. Carme Altayó, Responsable de l’àrea de DesenvolupamentComunitari Fundació Hospital; Socis Banc del Temps; Clúster d’Entitats i Voluntaris.

• 19 de març – Taula Rodona: “Perspectives de la Fundació Hospital a curt i mig termini” amb la participació del Sr. Pep Molsosa i el Sr. Carlos Súnico, representants del Patronat de la Fundació Hospital; la Sra. Asun Muñoz, Responsable del Servei Benestar Ajuntament de Mataró; i el Sr. F. Xavier Sánchez, Cap de Servei Salut i Consum Ajuntament de Mataró.
    Totes les xerrades comencen a les 19h, són gratuïtes, i es fan a la Capella de l’Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena.

Fundació Hospital

C/ St. Pelegrí, nº 3 – 08301 Mataró