Cabré Junqueras, un any mes acompanyant plegats al dol

Josep Maria Cabré Masjuan, President de Cabré Junqueras , i el Director de Fundació Hospital, Alfred Batet, van signar ahir el seu compromís per continuar acompanyant conjuntament a persones en situació de dol.

El programa d’Acompanyament al Dol i les Pèrdues de Fundació Hospital dona suport a més de 600 persones a l’any. L’aliança amb Cabré Junqueras contribuirà de nou de forma rellevant en l’abast del programa, així com en el desenvolupament d’eines i accions de sensibilització que ajudin a millorar la resposta en aquest àmbit.

Cabré i Junqueras i l’acompanyament al dol

Amb més de cent anys d’història, Cabré i Junqueras dóna servei a 30 poblacions de la comarca del Maresme, des de la seva seu de Mataró. I ho fa promovent també un acompanyament al dol per ajudar a assimilar i acceptar la pèrdua.

En paraules de l’entitat, tothom sense excepció, passa per aquest procés. Els condicionants que el faran més o menys llarg són: factors psicològics i socials, lligams afectius i personals, les causes de la defunció, entre d’altres. Cabré Junqueras té molt present aquesta fase i ofereix un servei de suport extern a través del conveni amb la Fundació Hospital de Mataró.

Sota la premissa que no és més fort qui no necessita ajuda, sinó qui té el valor de demanar-la, la filosofia de Cabré Junqueras passa per tenir un equip qualificat que pugui atendre les seves necessitats en cadascun dels moments d’aquest procés tan complicat. Moments en què l’ajuda i el suport són imprescindibles.