Banc del Temps de Mataró

ÀMBIT D'INTERVENCIÓ

El projecte va ser un encàrrec que l’ajuntament de Mataró va fer a la Fundació Hospital l’any 2006, amb l’objectiu d’augmentar la cohesió social entre els veïns del municipi. Davant els canvis en l’estructura familiar tradicional i les noves formes d‘organització que afecten al suport i vincles que podem rebre de la família, el BDT proporciona eines per a apoderar a les persones,  per tal que puguin crear la seva pròpia xarxa de suport, promovent també de forma activa la incorporació d’activitats d’intercanvi generacional, i d’aquesta manera mitigar els efectes negatius de la solitud i/o contribuir  a la sostenibilitat en situacions difícils.

Per altra banda, suposa propiciar i incentivar la participació i la cohesió social recuperant espais de col·laboració que fomenten relacions de confiança entre les persones i augmenten el sentiment de pertinença a la comunitat mitjançant activitats gratuïtes que poden ser prescrites socialment.

Situat al C/ Sant Pelegrí, 3, a l’edifici de la Fundació Hospital, aglutina les persones de la ciutat que viuen al centre i a la resta dels barris que no tenen un BDT al seu barri.  La gestió del projecte és de cooperació entre professionals, voluntaris i la comunitat.

OBJECTIUS

Contribuir a resoldre diverses necessitats de la vida diària dels ciutadans a través d’intercanvis de temps per serveis, habilitats i coneixements, fomentant les relacions socials i el suport comunitari des de tots els barris de Mataró.

RESULTATS ESPERATS - IMPACTE
PARTNERS