Suport a les famílies en temps de COVID19

Recursos per a les famílies

Programa Soledat Covid19

Atenció voluntària a persones en soledat no ateses en el context de COVID-19

l’Ajuntament de Mataró en col·laboració amb la Fundació Hospital engega el projecte “Programa Soledat Covid-19” amb l’objectiu de fer seguiment i/o donar suport a aquelles persones grans o vulnerables que actualment viuen soles i no tenen cap mínim de suport veïnal, familiar o  persones no són usuàries del Servei de Benestar Social, Creu Roja…

Des del departament de Desenvolupament Comunitari de la Fundació i des del Punt del Voluntariat de l’ajuntament es compta amb un equip de persones voluntàries que portaran a terme aquest projecte complint les mesures de seguretat sanitàries adients.

El programa contempla TRES TIPUS DE SUPORTS:

1. REALITZAR TRUCADES DE SUPORT I SEGUIMENT a les persones que ho sol·licitin. S’assignarà una persona voluntària per persona que necessiti el suport.
  2. REALITZAR TASQUES DE COMPRA D’ALIMENTS BÀSICS. La persona voluntària truca a la persona i queda dia i hora a realitzar la tasca. Després anirà a casa de la persona que necessita suport, recollirà la llista de la compra i els diners. Anirà a comprar i posteriorment portar els aliments a casa. En aquest cas, la persona es limitarà a deixar la compra a la porta de casa, tornarà el canvi i donarà el tiquet de despesa. Cada llar com a màxim podrà fer la petició un cop per setmana o quinzenalment, i indicarà en quin establiment de referència del barri s’haurà d’anar a comprar. Es donarà un número de telèfon de referència de l’entitat a la persona atesa, per si hi ha alguna incidència.
  3. REALITZAR TASQUES DE COMPRA O RECOLLIDA DE MEDICAMENTS A LA FARMÀCIA. La persona voluntària es posarà en contacta amb la persona que ha d’atendre via telèfon, acordaran dia i hora a realitzar la tasca. Posteriorment la persona voluntària anirà a casa de la persona que necessita suport, recollirà la targeta sanitària i els diners. Les compres es realitzaran en a la farmàcia de referència on compra la persona. Així ens assegurem que l’establiment coneix a la persona. Es donarà un número de telèfon de referència de la FH a la persona atesa per si hi ha alguna incidència.

Sol·licita suport del PROGRAMA SOLEDAT COVID-19 a través d’aquest  FORMULARI

Guies i recomanacions
Links d'interès

Psicoteràpia Online: Només cal disposar de connexió a internet, ordinador/tablet, webcam, micròfon i altaveus i es realitza a través d’una plataforma segura que compleix amb el RGPD.

Si necessites suport

atenciopsicologicacovid19@fundaciohospital.org