Xarxa comunitària

Espai d’exposicions

La Fundació Hospital impulsa un espai d’exposicions dins del propi edifici  amb l’objectiu d’afavorir l’acció comunitària des de la creativitat i la innovació com a estratègies d’intervenció social, i promoure el coneixement i la sensibilització de la comunitat sobre diferents temes i problemàtiques.

En aquesta mateixa  línea es vol promoure  projectes artístics de qualsevol àmbit (arts plàstiques, pintura, muralisme, fotografia, etc.) que  tinguin com a objectiu l’apoderament i la integració de persones, col·lectius i entitats que de forma puntual o continuada utilitzen l’art com a eina per a la transformació, visibilització o denúncia de la seva situació social.

L’Espai compta amb 3 projectes els quals l’Art Comunitari com a eina de transformació social, n’és el fil conductor:

• Art i Salut: amb l’objectiu de visibilitzar la tasca integradora i cuidadora de les associacions del Clúster d’Entitats Socials i Sanitàries .

• Art i Ciutat: centrat en la sensibilització i promoció de projectes artístics d’acció comunitària, on la participació de persones, entitats i col·lectius específics es converteix en un dels eixos centrals cap a la millora de la qualitat de vida individual i col·lectiva i com a l’estímul pel canvi social.

• Lab Art: on es desenvolupen propostes artístiques inclusives amb la implicació d’artistes de la zona, estudiants de belles arts, col·lectius d’art, entitats del clúster, etc..

Fundació Hospital

C/ St. Pelegrí, nº 3 – 08301 Mataró