Programes d’atenció

Acompanyament al dòl i pèrdues

Qualsevol pèrdua pot generar un dol,  quan aquest es prolonga més del compte i afecta tots els àmbits de la nostra vida i ens fa perdre el control, fins i tot canvis aparentment trivials poden generar un sentiment de pèrdua incapacitant.

El programa de Dol i pèrdues de la Fundació Hospital contempla els dols relacionats amb morts per malaltiasuïcidiaccidents i altres causes violentes i dol perinatal. De forma complementària s’atendrà a persones que hagin patit pèrdues com separacions, canvis d’estatus, dol migratori, dol anticipat, … entre altres.

Amb aquest programa la Fundació Hospital s’orienta, de forma coordinada amb els proveïdors de salut i social del territori,  a proporcionar els següents serveis a la comunitat:

Sensibilització i promoció de xarxes de suport

Es posa a disposició de famílies i professionals documentació de referencia i informació relacionada amb xerrades de Dol i pèrdues que es fan a la Fundació Hospital o altres centres de referencia.

Es preveu realitzar xerrades de sensibilització a diversos centres educatius de la Comarca del Maresme, iniciant d’aquesta forma una primera intervenció comunitària dins l’àmbit del dol i les pèrdues.

Per altra banda des de l’Hotel d’entitats de la Fundació Hospital, es dona suport a la creació de noves entitats especifiques relacionades amb diversos tipus de Dol i Pèrdues.

Atenció Individual i grupal

La intervenció assistencial es fa partint d’un abordatge familiar per a identificar de forma precoç necessitats i itineraris de tractament individual i/o grupal, i si és necessari, en coordinació amb altres professionals de la salut i social.

Formació i Recerca

Es preveu iniciar l’activitat de recerca en coordinació amb l’àmbit universitari. Pel que a la formació, es preveu realitzar tallers específics per millorar habilitats en relació a dols i pèrdues per a familiars i per a la identificació i programes formatius relacionats amb l’atenció bàsica als dols i pèrdues orientat específicament a professionals de diversos sectors.

Programes i projectes amb suport d’organismes públics i/o privats

Programa per a l’atenció integral a persones amb malalties avançades

Aquest programa de l’Obra Social “la Caixa”es va iniciar l’any 2008 amb l’objectiu d’atendre, assessorar i donar suport a les persones amb malalties avançades i els seus familiars i contribuir així a millorar la seva qualitat de vida.
La Fundació Hospital va sumar-se gestionant un equip de psicòlegs que s’integren en els equips ja existents dels àmbits hospitalari i domiciliari del Maresme i la Selva, com són:  el Centre Sociosanitari Hospital Sant Jaume de Mataró, la unitat de cures pal·liatives de l’Hospital de Mataró, el PADES CSdM, el PADES Mataró, la unitat de cures pal·liatives de l’Hospital Sant Jaume de Calella i el PADES Calella.

Servei d’atenció psicològica individual i en grup per a persones afectades per la mort d’un familiar

Cabré Junqueras SA Serveis Funeraris i la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena, signen un conveni de col·laboració 2017-2019 amb l’objectiu de promoure i potenciar l’activitat de la Fundació Hospital en benefici del Programa d’atenció i acompanyament al Dol i en concret pel servei d’atenció psicològica individual i en grup de les persones afectades per la mort d’un familiar de la població de Mataró i el Maresme.

Fundació Hospital

C/ St. Pelegrí, nº 3 – 08301 Mataró