Programes d’atenció

Acompanyament al Dol i Pèrdues

Qualsevol pèrdua pot generar un dol,  quan aquest es prolonga més del compte i afecta tots els àmbits de la nostra vida i ens fa perdre el control, fins i tot canvis aparentment trivials poden generar un sentiment de pèrdua incapacitant.

El programa de Acompanyament al Dol i Pèrdues de la Fundació Hospital contempla l’atenció als dols relacionats amb morts per malaltiasuïcidiaccidents dol perinatal. De forma complementària s’atendrà a persones que hagin patit pèrdues com separacions, canvis d’estatus, dol migratori i dol anticipat, entre altres.

Amb aquest programa la Fundació Hospital, de forma coordinada amb els proveïdors de salut i social del territori,  proporciona els següents serveis a la comunitat:

Sensibilització i promoció de xarxes de suport

Es posa a disposició de famílies i professionals documentació de referencia i informació relacionada amb xerrades de Dol i pèrdues que es fan a la Fundació Hospital o altres centres de referencia.

Es realitzen xerrades de sensibilització a la Fundació Hospital, així com a diversos centres educatius de la Comarca del Maresme, iniciant d’aquesta forma una primera intervenció comunitària dins l’àmbit del dol i les pèrdues.

Per altra banda des del Clúster d’Entitats de la Fundació Hospital, es dóna suport a la creació de noves entitats especifiques relacionades amb diversos tipus de Dol i Pèrdues.

Atenció Individual i grupal

La intervenció assistencial es fa partint d’un abordatge familiar per a identificar de forma precoç necessitats i itineraris de tractament individual i/o grupal, i si és necessari, en coordinació amb altres professionals de la salut i social.

Es compta amb el suport de voluntaris i amb la col·laboració de  diverses entitats.

Formació i Recerca

Es preveu iniciar l’activitat de recerca en coordinació amb l’àmbit universitari. Pel que a la formació, es preveu realitzar tallers específics per millorar habilitats en relació a dols i pèrdues per a familiars i per a la identificació i programes formatius relacionats amb l’atenció bàsica als dols i pèrdues orientat específicament a professionals de diversos sectors.

Aliances i Finançament:

Programa per a l’atenció integral a persones amb malalties avançades

La Fundació Bancària “la Caixa” i la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena, disposen d’un conveni de col·laboració des de 2008 en el marc del Programa per l’atenció integral a persones amb malaltia avançada i els seus familiars, amb l’objectiu de promoure un conjunt de recursos i instruments a diversos col·lectius que facilitin la seva tasca diària en l’àmbit de l’atenció del malalt terminal i la seva família, contribuint a la generació d’un model comú entre totes les entitats participants del projecte.

L’atenció en el marc d’aquest programa és gratuïta.

Servei d’atenció psicològica individual i en grup per a persones afectades per la mort d’un familiar

Cabré Junqueras SA Serveis Funeraris i la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena, disposen d’un conveni de col·laboració des de 2015 amb l’objectiu de promoure i potenciar l’activitat de la Fundació Hospital en benefici del Programa Acompanyament al Dol i Pèrdues.

Aquesta aliança, entre altres activitats de suport, permet oferir la participació a grups de Dol Suïcidi i de Dol Perinatal de forma gratuïta.

Per a la resta d’intervencions, les tarifes són les que s’exposen a continuació:

Visita individual        45 euros per visita
Visita grupal              45 euros mensual