DIA MUNDIAL DE LES PERSONES SORDES 2010

+ Informació


3ª EDICIÓN CONCURSO INSPIRACIONES

+ Informació


 
 
 
Articles dimarts, 13 de octubre de 2009
DIA MUNDIAL DE LA MALALTIA MENTAL

DIA MUNDIAL DE LA MALALTIA MENTAL

Tal com us vam informar el passat dimarts 13 i dissabte 17 d’octubre vam celebrar el Dia Mundial de la Salut Mental a Mataró. Pel dimarts dia 13 d’octubre teníem preparat l’exposició de quadres en el primer pis de la Fundació Hospital de Mataró juntament amb un pica-pica. Després vam veure el anunci publicitari que des de AFAMMMA s’ha gravat amb l’ajuda de la TECNOESCOLA de Mataró on han participat usuaris, familiars i professionals de l’associació i finalment donaríem pas a l’entrega de premis de la segona edició del concurs Inspiraciones.

Tot plegat va ser un èxit, cal dir que el nivell en les quatre categories del concurs (pintura, dibuix, poesia i prosa) va ser significativament més alt que el de l’any passat, en tant, la decisió del jurat com el premi del públic va ser més complexa de prendre.

Cal dir que vam acabar aquest dia de celebració amb un petit recordatori per una persona que ja no hi es amb nosaltres i va constar amb la lectura d’un poema elaborat per una usuària del club social. Un gran moment que va tancar aquest dia esperant que el dissabte ens tornéssim a veure.

I així va ser que va arribar el dissabte 17 d’Octubre i tots de nou ens vam tornar a trobar, aquesta vegada a la Pl. de les Tereses de Mataró de 9 a 20 hores de la tarda. Tot va anar sobre l’organitzat: plantar l’estand i a les 10 hores del matí venien la ràdio de Mataró (89.3 FM) i la banda musical (“Partidaris”). Cap a les 11.30 hores del matí Marí Cruz Quintana (presidenta de l’associació), Íngrid Donoso (psicòloga i coordinadora del club social Tu Tries), Sílvia Salvador (pedagoga del club social Tu Tries) i un usuari del club social vam intervenir en la ràdio explicant els actes que teníem organitzats i les nostres sensacions a mig matí.

Per tots va ser una oportunitat única per complir un dels nostres principals objectius: conscienciar a la població per trencar els estigmes que envolten a la malaltia mental. Durant tot el dia va anar passant gent que amb més o menys generositat ens van ajudar en el nostre projecte: amb un petit donatiu, comprant un sabó, un llibre, alguna manualitat, etc. Tant usuaris com familiars van estar present en aquest dia d’una forma molt significativa i activa. Aquest any ha sigut el primer que hem organitzat aquest tipus d’actes. L’any que vé hi tornarem amb més ganes i amb més idees per apropar-nos a vosaltres. Gràcies a tots i fins l’any que vé!

   
 

C/ Sant Pelegrí, nº 3 08301 Mataró. Barcelona. TEL. 93 7419160 fundaciohospital@fundaciohospital.org

all rights reserved

Fundació Hospital.org 2009- Avís legal