logo FH

Fundada l'any 1647, la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena és una entitat de referència a Mataró i el Maresme en l’àmbit de la salut integral, el suport emocional i la innovació social. Històricament ha estat fidel al seu compromís amb la millora de la qualitat de vida de les persones de la seva comunitat, fonamentalment dels col•lectius més desfavorits.

Hotel d'Entitats

Notícies

Nova Formació LECXIT. Una experiència emocionant. LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l'èxit... Llegir +
Aprovat per unanimitat l'avantprojecte de llei de l'associacionisme La iniciativa serviria per enfortir el sector del voluntariat... Llegir +
10 anys compartint TEMPS! El Banc del Temps fa 10 anys el proper 30 de setembre i... Llegir +
APP de Voluntariat - NOU! Des del projecte Activa't s'ha desenvolupat una APP de voluntariat... Llegir +
Servei de nutricionista Tots els dimarts de 16h a 21h, el servei de nutrició us... Llegir +
Campanya "No puc Esperar" La Fundació Hospital s'ha adherit com a entitat col•laboradora... Llegir +

Entitat 1. Associació familiars de malalts d'Alzheimer del Maresme

L'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer del Maresme realitza una tasca de suport als afectats directament o indirectament per la malaltia: incentiva la formació de comissions de treball i grups d’ajuda mútua, fomenta la informació a les famílies afectades, difon els darrers coneixements en matèria mèdica i orienta en l’atenció directa a les famílies a través del departament social, així com la recerca del recurs més adient per a cada malalt.

L’associació va néixer amb la il·lusió i el compromís de poder ajudar, ja dintre de la comarca del maresme, les famílies dels afectats que ho necessiten oferint un ampli suport en tots els àmbits d’incidència de la malaltia.

Què fa l’Associació ?
L’A.F.A.M. està formada per un grup de persones que col·laboren voluntàriament amb totes les activitats que es duen a terme. Totes elles parteixen de l’experiència de tenir o haver tingut un familiar amb la malaltia d’Alzheimer. També compten amb el suport tècnic de diversos professionals com un treballador social, una psicòloga, un advocat i altres tècnics que exreceixen la seva especialitat directament amb els malalts  en el Centre de Dia de l’associació.
L’A.F.A.M. realitza una tasca de suport als afectats directament o indirectament per la malaltia: incentiva la formació de comissions de treball i grups d’ajuda mútua, fomenta la informació a les famílies afectades, difon els darrers coneixements en matèria mèdica i orienta en l’atenció directa a les famílies a través del departament social, així com la recerca del recurs més adient per a cada malalt. L’A.F.A.M. lluita per aconseguir, tant pels malalts d’Alzheimer com per les seves famílies, una millor qualitat de vida, a nivell físic, psíquic i emocional així com per millorar la sensibilització de la societat envers la malaltia que pugui garantir una atenció digna.

Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer del Maresme (AFAM)
Carrer Sant Pelegrí 3 ,1r
08301 – Mataró
Tel. 93 796 32 00 / 93 798 84 81
mail:  afamaresme@afamaresme.org

UBICACIÓ – HORARIS
La seu de l'associació està ubicada al Carrer Sant Pelegrí, nº 3 1r pis de Mataró. Espai Hotel d'Entitats de la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena.
L’horari d’atenció al públic és: dimarts i dijous de 10 a 13h i de 16 a 19h.